NLP & Communicatie

Datum: 15/06/2020 tot 29/06/2020
€ 1.250,00


Is de workshop NLP & Communicatie iets voor jou?

Hoe en waarom doe je dingen zoals je ze doet? Het lijkt nog cryptisch maar het is precies waar NLP (Neuro Linguistisch Programmeren) zich op richt. Het leert je om op een effectieve wijze met jezelf en met anderen om te gaan. Deze driedaagse workshop Neuro Linguistisch Programmeren & Communicatie gaat over het effect van onze communicatie. We hebben het dan over zowel verbaal als non-verbaal communiceren en vooral hoe we dit kunnen beïnvloeden.

Het NLP communicatiemodel loopt als rode draad door de training. Dit model geeft weer hoe een externe gebeurtenis via onze filters uiteindelijk ons gedrag beïnvloedt. We hebben echt invloed op onze eigen interne voorstelling. Maar daar moeten we ons bewust van worden, we moeten het ervaren. Alleen zo zijn we meester over onze stemming en kunnen we effectief gedrag inzetten in verschillende situaties.

De workshop is bedoeld voor iedereen die over de instrumenten wil beschikken om doelgericht en effectief te communiceren. Ga je als professioneel trainer/coach aan de slag? Train je groepen, coach je teams, geef je leiding of wil je effectief leren communiceren? Dan is deze workshop je op het lijf geschreven!

Centrale vragen tijdens deze module zijn: 

  • Hoe gebruik ik taal, hoe herken ik taalpatronen en stel ik specifieke vragen die de gewenste informatie geven?
  • Wat beïnvloedt mijn stemming en hoe krijg ik controle over mijn stemming en gedrag?


Onderwerpen: 

  • Dag 1: De basis van NLP
  • Dag 2: Pragmatische communicatietechnieken
  • Dag 3: Het onderbewuste en de werking van taalpatronen

De drie lesdagen zijn een voortdurende afwisseling van theorie en praktijk. Ervaringsgericht leren staat centraal, wij hanteren het 'Learning by doing' model.

Resultaat:

Aan het eind van deze workshop kun je

  • Verschillende taalpatronen te beheersen
  • Makkelijker af te stemmen met je gesprekspartner
  • Te communiceren op verschillende abstractieniveaus
  • Specifieke vragen te stellen die de gewenste informatie geven
  • Een gespreksdoel te formuleren via het outcome model
  • Tools in te zetten die de communicatie verbeteren